Jednotlivé Disciplíny

V zimních málohybných olympijských hrách se bude soutěžit v následujících disciplínách: 

Holé neštěstí (Karty):

Hraje se žolíkovými kartami. Na začátku každý dostane tři karty. Ten, kdo je na řadě si lízne z paklu kartu (pokud nemá čistou postupku, tj. v jedné barvě) a hraje další. Tak se líže do té doby, dokud někdo nemá čistou postupku. . Minimálně ze tří karet, Tzn. třeba A12, kterou vyloží a pak již může vykládat i karty stejné hodnoty, tedy QQQ, KKK atd. ale každé Q, K atd. musí mít jinou barvu. První vyložení může být až ve třetím kole. Hráč buď líže, nebo vykládá. Ve hře je možno postupku i tzv. trhat, tzn., že pokud je na stole vyloženo např. A až J a já mám v ruce 5, mohu tuto postupku trhnout tak, že z postupky seberu 6 až J (nechám A až 4) a 5k ní přiložím, čímž vytvořím novou postupku 5 až J. Pokud si z balíku líznu žolíka, mohu jej použít místo jakékoliv karty do postupky či do řady hodnot (KKKK, QQQQ atd.) Pokud se mi z vyložených karet na stole nějaká karta hodí do postupky či do hodnot, mohu si ji vzít, ale následně ji musím použít! Na stole ale musí vždy zůstat postupka či řada hodnot v minimálním počtu karet 3! Postupka musí být vždy v jedné barvě, hodnoty karet (QQQ, KKK atd.) musí být naopak každá karta v barvě jiné. Vítězí ten, kdo nemá v ruce žádnou kartu.

Karty (prší):

Hrát se bude o dvacetikorunové mince, které nebudou součástí startovného. Každý hráč bude mít pět mincí. Každou hru hráč vsadí jednu minci, kdo o všechny dvacky přijde, vypadává. Poslední přeživší je vítěz. Počet hráčů je stanoven na 4,  z každé zastoupené země bude hrát jeden reprezentant. Vítěz výhru buď věnuje na sbírku ČlobSeCUPu, nebo pohostí poražené soupeře, a nebo si je prostě strčí do peněženky. Přebíjí se vše! Žádná karta nevrací do hry, první karta platí, na sedmu se berou dvě karty. Rozdává se na pět karet. Kdo zašvindluje, líže jednu kartu navíc. Kdo se první zbaví karet, vyhrál. Hra se dále nedohrává. Ten kdo prohraje jako první všechny své mince končí na čtvrtém místě, druhý bez peněz bude třetí, třetí bude druhý a ten, kdo všechny dukáty vyhraje bude první. Další varianta je, že v případě, kdy bude hrát více hráčů, počet mincí se sníží, třeba i na jednu, ale to v případě, že hráčů bude opravdu hodně.

Piškvorky:

Klasické piškvorky s jediným rozdílem. Budou se hrát ve čtyřech! Každý hráč bude mít fixu jiné barvy a budeme dělat puntíky. Bude se hrát na 3 stejně barevné puntíky v řadě.  Co výhra, to bod. Ten kdo dosáhne pěti bodů je vítěz. Zbylí tři hráči hrají dál, ale již na 4 puntíky v řadě. Ten, kdo dosáhne dalších pěti bodů, (nezačíná se od nuly) je druhý. Zbylí dva hrají již na pět puntíků v řadě zase do pěti bodů! Každá hra končí prvním vítězstvím, kra se tedy nedohrává.

Lodě:

Klasické lodě, ale hrát se bude opět ve čtyřech lidech. Hráč vždy vystřelí jen jednu ránu na všechny, pokud zasáhne jednoho protihráče, vystřelí na něj. Pokud zasáhne dva a více hráčů, střílí na zasažené najednou. Lodě se navzájem nesmí dotýkat ani rožkem! Mimo lodí budou na hracím poli i tři miny. Pokud střílející hráč zasáhne jednu minu, zahlásí jeden zásah do své lodě. Pokud zasáhne dvě/tři miny, zahlásí dva/tři zásahy do své lodě. Zásahy nemusí hlásit do téže lodě, to znamená, že pokud střílející zasáhne tři miny, může zahlásit tři zásahy do tří různých lodí, ale podle mne by byl blbej :-)

1. potopený = 4. místo, 2.  potopený = 3. místo, 3. potopený = 2. místo, nepotopený = vítěz

Dáma:

Dohodli jsme se nakonec na dámě. Takže hrát se bude klasická dáma, ale ve čtyřech. Pravidla jsou daná. Skákat se musí! Pokud je více možností, které figurky lze skočit, prioritně se skáče ta možnost, kdy lze skočit více figurek. Pozor! Dáma při skákání figurek musí vždy skončit skok hned za přeskočenou figurkou! Na tomto jsme se dohodli, protože při nedělním tréninku jsme zjistili, že jinak na dámu ostatní nemají šanci, ale takto jde na soupeřovu dámu připravit pěkné pastičky. První, kdo přijde o všechny figurky, se umístí na 4. místě. Druhý na třetím, třetí na druhém a poslední je vítěz. Hrát se bude jedna hra.


Kostky:

Kostky se budou hrát do deseti tisíc bodů. Ale pozor! Jednotlivé body se každému jednotlivci budou psát, až tak zvaně otevře hru. Hru musí každý sportovec otevřít hodem tisícem bodů, které musí ještě potvrdit hozením alespoň nějaké bodové hodnoty. Po dosažení deseti tisíc bodů musí každý reprezentant stejným způsobem hru zavřít. Aby si  hráč po otevření hry mohl zapsat hod, musí hodit minimálně 500 bodů! První, kdo získá 10.000 bodů a potvrdí je bude vítěz, další kdo dosáhne 10.000 a potvrdí bude druhý atd.

Pexeso:

Klasické, ale vlastní pexeso vytvořené z fotek z ČlobSe CUPu, LMOH a zchůze. Hrát se bude ve čtyřech. Na pexeso se můžete podívat, zahrát si ho či stáhnout ho zde. Hrát se bude na čtyři kola a pak se sečtou body, podle bodů se určí umístění. 1 bod = 1 dvojice obrázků.

Jishaku:

Magnetické kameny si soupeři spravedlivě rozdělí mezi sebe. Postupně, jeden po druhém, pokládají kameny na pěnovou podložku. Na základě magnetické síly se kameny vzájemně přitahují. Spojí-li se dva nebo více kamenů, musí si ten, kdo kámen právě vkládal, vzít všechny spojené kameny. Komu se jako prvnímu podaří zbavit se všech svých kamenů, stává se vítězem. Přitažlivá síla a zvuk, který kameny při vzájemném nárazu vydávají, dělá z Jishaku obzvláště zajímavou a napínavou zábavu. Hrát se bude ve dvou. To znamená, že po dohrání prvních dvou hráčů, nastupují další dva. Vítězové hrají o první a druhé místo, poražení pak o třetí a čtvrté.


Zmatek:

Tuto hru jsme vymysleli kdysi dávno na horách u piva. Jedná se o klasické prší, ALE! Při hře nesmí sedět ani barva ani hodnota karty. (kromě svrška) Na eso se berou tři karty, na sedmu se stojí. Svršek je nejhorší karta ve hře, protože např. zelený svršek se může dát pouze na zelenou barvu a musí se opět přebít zelenou. Pro ostatní barvy platí totéž, červený svršek na červenou a na něj opět červená atd.. Ve hře se logicky nic nepřebíjí. Hra se rozdá na pět karet. Kdo zašvindluje, líže jednu kartu navíc. Hrát se bude o dvacetikorunové mince, které nebudou součástí startovného. Každý hráč bude mít pět mincí. Každou hru hráč vsadí jednu minci, kdo o všechny dvacky přijde, vypadává. Poslední přeživší je vítěz. Počet hráčů je stanoven na 4, z každé zastoupené země bude hrát jeden reprezentant. Vítěz výhru buď věnuje na sbírku ČlobSeCUPu, nebo pohostí poražené soupeře, a nebo si je prostě strčí do peněženky. Ten kdo prohraje jako první všechny své mince končí na čtvrtém místě, druhý bez peněz bude třetí, třetí bude druhý a ten, kdo všechny dukáty vyhraje bude první. V případě, že bude hrát více hráčů, bude systém hry nastaven na tzv. životy. To znamená, že ten kdo prohraje, odevzdá jeden život, dvacetikorunu. Poslední přeživší je vítěz. Počet životů se upřesní na místě dle počtu zúčastněných hráčů.



naseroupynasimalce.webnode.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky